غذا های جنوب کشور

 

 

 

در این مطلب می‌خواهیم خوشمزه‌ترین غذاهای موجود در جنوب کشورمان را به شما معرفی نماییم .قبل از هر چیزی باید گفت که لقب خوشمزه ترین غذا در هر منطقه به غذای محلی آنجا می رسد. به دلیل این که مناطق جنوبی کشورمان دارای غذاهای  دریایی بسیار خوشمزه ای می باشند توانسته اند تا در طول سال افراد (به خصوص گردشگران) زیادی را به خود جذب کنند.

 

قلیه ماهی

اول از همه از خوشمزه ترین غذای خوزستان یعنی قلیه ماهی شروع می کنیم. ماهی از پرمصرف‌ترین و معروف‌ترین غذا های جنوب کشورمان می باشد. در تهیه این خورشت بسیار خوشمزه از مواد غذایی بسیار مفید برای بدن استفاده می شود که دارای ویتامین های بسیاری می باشند و ما به صورتی مختصر آن را برای شما شرح می دهیم. مواد مورد استفاده در تهیه قلیه ماهی عبارتند از ادویه های مخصوص ، سیر ، رب انار ، ماهی و سبزی مخصوص البته نا گفته نماند که یکی از مشهور ترین رستوران های این شهر که قدمتش به حدود هفتاد سال پیش می رسد رستوران پاکستان است که قلیه ماهی یکی از غذای اصلی در منوی این رستوران می باشد. چرا که نه تنها این غذا توانسته است تمامی ضایقه های مسافرین را به خوبی تامین نماید بلکه مردم اهواز علاقه بخصوصی نسبت به قلیه ماهی دارند. این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه تمامی مردم کشورمان میباشد و افرادی که از پایتخت کشور بلیط هواپیما تهران اهواز را تهیه میکنند حتما خوردن قلیه ماهی را جزو برنامه هایشان قرار میدهند.

 

 

 

کراهی میگو

غذای خوشمزی دوم مربوط به کراهی میگو در استان سیستان و بلوچستان می باشد از جمله مواد اولیه ی مورد استفاده در پخت این غذا عبارتند از پیاز ، میگو ، سبزی ( به ویژه گشنیز ) و انواع ادویه که خوشمزگی این غذا را افزایش میدهند. این غذا در جزایر کیش و قشم هم طرفداران زیادی دارد و مردم زیادی از تهران برای صرف غذاهای جنوبی بلیط هواپیما تهران کیش و یا بلیط هواپیما تهران قشم را رزرو میکنند تا از خوردن این غذاها لذت ببرند. در تهیه این غذا شخص آشپز از افراد این منطقه است و بسیار چیره دست بوده و غذا را به بهترین نحو ممکن درست می کنند و همین دلیل برای جذب افراد به این غذا در این منطقه کافیست.

 

 

 

دوغ پا

غذای بعدی که توانسته است بیشترین طرفداران را داشته باشد غذایی به نام دوغ پا است که مخصوص چابهار ، یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان می باشد. این غذا به حدی خوشمزه بوده که افراد در بسیاری در مراسم های بزرگ به ویژه در عروسی ها از آن استفاده می کنند این غذا ترکیبی از گوشت و دوغ می باشد که غذای سنتی این منطقه است.

 

 

 

هواری

غذای بعدی که ما برای معرفی آن به شما آماده نموده ایم غذای خوشمزه ای در قشم است که هواری نام دارد نام دیگر این غذا ماهی پلو است. بسیاری از مردمی که از پایتخت بلیط هواپیما تهران قشم را تهیه میکنند و به این جزیره زیبا میروند عاشق این غذا میشوند. مواد اصلی مورد استفاده در تهیه این غذا ماهی هوور بوده و باقی مواد عبارتند از پیاز ، انواع سبزی (گشنیز ، شوید و شنبلیله) ، سیر ، فلفل و برنج که توانسته در قشم افراد زیادی را جذب خود کند.

 

 

 

موفلک

موفلک یکی از غذا های محلی استان هرمزگان است که از شهرت بسیار زیادی در بین عموم مردم دارد. بیشتر طرفداران این غذا در بندر عباس هستند تا حدی که شخص می تواند این غذا را در بیشتر رستوران های بندر عباس یافت افرادی که می خواهند با طرز تهیه ی این غذا آشنا شوند می توانند متون نوشته شده در زیر را مطالعه نمایند.

 

 

 

سفر به این شهرها و آشنایی با سبک غذاهای جنوبی میتواند بسیار جذاب باشد. در فصل تابستان بلیط ارزان هواپیما به دلیل گرمای آن مناطق راحت تر یافت میشود و مردم میتوانند با کمترین هزینه به این شهرهای دیدنی سفر کنند و از غذاهای خوشمزه آن لذت ببرند. یکی از وب سایت های معتبر برای خرید بلیط هواپیما وب سایت تریپ میباشد که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه میدهد.