چه کسی از خوردن غذای لذیذ آماده و داغ لذت نمی‌برد؟ در دنیای شلوغ امروز که معمولا تمام اعضای خانواده درگیری‌های خود را دارند و هم زن و هم شوهر کار می‌کنند، پخت‌وپز غذای خانگی در طول هفته به اتفاقی نادر تبدیل شده است.

این دغدغه‌‌ها و کمبود وقت اعضای خانواده باعث می‌شود چندین وعده در هفته از غذای آماده رستورانی استفاده شود. حالا اگر خستگی حاصل از کار روزانه و ترافیک و .... را در نظر بگیریم، گزینه سفارش غذا به درب خانه جذابیت بیشتری نسبت به رستوران و کافه رفتن پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه میزان محبوبیت سفارش غذا از رستوران‌ها و کافه‌ها در چند سال اخیر و با گسترش برنامه‌های مرتبط افزایش پیدا کرده است، رستوران‌ها و کافه‌ها باید دقت بیشتری در آماده‌سازی و رساندن غذای باکیفیت و داغ داشته باشند.

تحویل غذای آماده به یکی از بزرگترین و پررونق‌ترین بخش‌های کسب‌وکارهای فعال در زمینه تولید اغذیه تبدیل شده است و رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تهیه غذا با توجه به سیاست و بودجه و حجم سفارشات خود از انواع لوازم نقلیه برای ارسال غذاهای خود ارسال می‌کنند.

بدون توجه به عملکرد به موقع و درست، مراکز تولید غذا در معرض افت محبوبیت قرار می‌گیرند و از همین رو این کسب‌وکارها باید کنترل دقیقی روی سیستم ارسال سفارشات خود داشته باشند. در این مقاله با وایزر همراه باشید تا بدانید چرا استفاده از ردیاب خودرو برای رستوران‌ها و کافه‌ها سودمند و حتی ضروری است.

ردیاب برای رستوران ها و کافه ها

ردیاب برای رستوران ها و کافه ها

ردیاب خودرو برای رستوران‌، راهی برای جلب بیشتر رضایت مشتری

تا چندین سال گذشته تنها شرکت‌های بزرگ بودند که برای مدیریت ناوگان وسیع خود از ردیاب خودرو استفاده می‌کردند ولی امروزه کسب‌وکارهای خرد هم از ردیاب جی پی اس برای بالابردن بهره‌وری بهره می‌برند. یکی از این کسب‌وکارها رستوران‌ها و کافه‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذا هستند که با سفارش‌گیری و ارسال غذا به درب منازل فعالیت می‌کنند.

کنترل و مدیریت ناوگان برای رستوران‌ها و کافه‌ها اهمیت بالایی دارد، به گونه‌ای که اگر حتی غذا از بالاترین کیفیت برخوردار باشد، در صورتی که سرد باشد و با تاخیر به دست مشتری برسد، دیگر غذای خوبی نیست و مشتری ناراضی خواهد بود. حال اگر این اتفاق به کررات رخ دهد، رستوران مشتری‌های خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد و به مرور به علت عدم کسب سود لازم برای ادامه فعالیت مجبور به تعطیل کردن رستوران یا کافه می‌شود.

فعالیت در زمینه تولید و توزیع غذا امری غیرقابل‌پیش‌بینی است و نیاز به نظارت دقیق در بخش‌های مختلف دارد. رستوران‌ها و کافه‌ها معمولا زمان‌بندی فشرده‌ای دارند و حجم کاری آن‌ها می‌تواند تاخیرهایی در پخت و ارسال غذا ایجاد کند.

با این وجود استفاده از ردیاب خودرو برای رستوران می‌تواند فرشته نجاتی باشد که وجهه رستوران را حفظ و رضایت مشتری را کسب می‌کند. با استفاده از ردیاب خودرو برای کافه، پیک موتوری ارسال غذا می‌تواند مسیر کم‌ترافیک را انتخاب کند، از خرابی ناگهانی خودرو جلوگیری کند و سریع‌ترین حالت ممکن غذای داغ و تازه را به مشتری برساند.

 

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب مناسب برای صنایع پخش و توزیع

بهبود کسب و کارها با ردیاب جی پی اس خودرو

بازگردانی بسته های سرقت شده با دستگاه ردیاب

رستوران‌ها و کافه‌ها عموما از دو روش برای ارسال غذا استفاده می‌کنند که هر یک مزایا و معایب خود را دارد. برخی از پیک اختصاصی برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند که در محل رستوران یا کافه حضور دارند و به محض آماده‌سازی سفارش، به نقاط مختلف شهر ارسال می‌شوند.

نوع دیگر ارسال، استفاده از سرویس ثالث است. در این نوع ارسال، سفارش در برنامه یکپارچه‌ای ثبت می‌شود و نزدیک‌ترین پیک به محل کافه یا رستوران به آن‌جا ارسال می‌شود تا سفارش را دریافت و تحویل دهد. معمولا سرویس‌دهندگان پیک از ردیاب خودرو برای تشخیص موقعیت و اعزام راننده یا پیک استفاده می‌کنند که این موضوع کار را برای رستوران‌ها و کافه‌ها راحت می‌کند. این سرویس‌دهندگان با استفاده از GPS خودرو به مشتری و مدیران رستوران‌ها اجازه می‌دهند موقعیت آنی هر راننده را روی نقشه ببینند.

برای رستوران‌ها و کافه‌هایی که پیک اختصاصی دارند نیز داشتن چنین سیستمی ضروری است. مراکز تهیه و توزیع غذا که برای مجالس غذا تدارک می‌بینند و یا رستوران‌های بزرگی که شعب مختلفی در سطح شهر دارند عموما از پیک اختصاصی استفاده می‌کنند و با توجه به اعتبار و اسم مشهورشان باید کیفیت و سرعت بالایی در ارائه خدمات داشته باشند.

این رستوران‌ها که از جی پی اس خودرو برای ردیابی ناوگان ارسال غذای خود استفاده می‌کنند، می‌دانند که رضایت مشتری از دریافت یک غذای داغ و خوشمزه در زمانی معقول چیزیست که مشتری را به رستوران وفادار می‌کند و به رستوران اعتبار می‌بخشد. در ادامه مزیت‌های استفاده از ردیاب خودرو برای رستوران را بررسی می کنیم.

جلب رضایت مشتری با ردیاب برای کافه و رستوران ها

جلب رضایت مشتری با ردیاب برای کافه و رستوران ها

چطور ردیاب خودرو به رستوران‌ها و کافه‌ها کمک می‌کند؟

استفاده از ردیاب خودرو مزیت‌های متنوعی دارد که باعث شده این تکنولوژی محبوبیت زیادی پیدا کند. حال کاربرد ردیاب جی پی اس برای رستوران‌ها و کافه‌ها چیست؟

1- پیگیری آنی موقعیت مکانی پیک

به کمک ماژول GPS که در ردیاب خودرو قرار دارد، مدیران رستوران‌ها می‌توانند مسیر پیک خود را ردیابی کنند و موقعیت آنی آن‌ها را ببینند و وقتی نوبت به ارسال غذای داغ می‌رسد، انتخاب سریع‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای رساندن غذا حیاتی می‌شود.

مدیر رستوران با کنترل مسیر و انتخاب بهترین مسیر برای پیک می‌تواند در این مسیر قدم بسیار موثری بگذارد و با نظارت کامل، مطمئن شود که غذا در بهترین شرایطش به دست مشتری می‌رسد.

2- ردیابی وسیله نقلیه مسروقه

اگر پیک‌های رستوران و کافه به سرقت روند، سیستم ردیاب خودرو می‌تواند خودرو را متوقف سازد و با ردیابی محل آن، به راحتی وسیله مسروقه را بازیابی کند. این ویژگی به رستوران کمک می‌کند که در صورت وقوع چنین اتفاقاتی سریعا پیک خود را بازیابی کنند و برای جایگزینی آن هزینه‌ای صرف نکند.

3- کاهش هزینه سوخت

وقتی مدیریت درستی با استفاده از ردیاب خودرو انجام شود و مسیرها با دقت و بدون خطا انتخاب شوند، هزینه سوخت مصرفی ناوگان ارسال غذا به صورت طبیعی کاهش پیدا می‌کند و این امر به نفع رستوران است.

4- تعیین محدودیت سرعت

در برخی موارد، غذای ارسالی کیک یا خوراکی حساسی است که در اگر با سرعت و بدون احتیاط حمل شود، ظاهرش خراب شده و دیگر ارزشی برای مشتری ندارد. در این صورت استفاده از ردیاب برای کافه یا قنادی به مدیر مجموعه کمک می‌کند که با تعیین محدودیت سرعت برای پیک خود، از سلامت ظاهری کالای خود اطمینان پیدا کند.

کلام آخر

شاید در ابتدا استفاده از ردیاب خودرو امری غیرضروری برای رستوران‌ها و کافه‌ها به نظر برسد ولی وقتی به محبوبیت اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم یکی از ویژگی‌های بارزی که این برنامه‌ها را در بین مردم رایج و محبوب کرده، قابلیت ردیابی لحظه‌ای سفارششان و ارسال سریع ‌آن‌هاست. از این رو رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانند از همین روش‌ها استفاده کنند تا مشتری‌های خود را همیشه راضی و وفادار نگه دارند.