ردیاب ماشین، ردیاب جی پی اس،ردیاب GPS، ردیاب خودرو، خرید ردیاب خودرو، قیمت ردیاب خودرو،بهترین ردیاب خودرو، جی پی اس خودرو

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

راهکارهای مفید برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

بازار خرید و فروش موتورسیکلت همیشه داغ است. استفاده از این وسیله‌ی نقلیه نسبت به خودرو‌ها مزایایی برای صاحبان آن دارد، از این‌رو توجه ویژه‌ای به این وسیله‌ی نقلیه می‌شود. سارقان نیز در اقدامات تبهکارانه‌ی خود از موتورسیکلت استفاده‌ی فراوانی می‌کنند. آن‌ها با موتورسیکلت‌ مسروقه به کلاهبرداری‌های دیگری دست می‌زنند. بنابراین پلیس آگاهی نیروی انتظامی برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت همواره توصیه‌هایی برای مردم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

چرا تردد موتورسیکلت‌ها در خیابان‌‌ها زیاد شده است؟

نمی‌توانیم تاثیر آشفتگی خیابان‌‌های شلوغ بر احساس تنش و آزردگی روح و روان‌مان را انکار کنیم. وقتی عجله داریم و می‌خواهیم سریعاً به مقصد برسیم، درست زمانی است که می‌بینیم هزاران وسیله‌ی متحرک سد ‌راه ما هستند. در آن زمان، اگر به‌جای حرص خوردن به فکر راه‌حل باشیم، مطمئناً یکی از راه‌حل‌هایی که به ذهن‌مان می‌رسد سهولت حرکت با یک موتورسیکلت است. همیشه موتورسیکلت‌های پرشتاب و جمع‌و‌جور می‌توانند مسیر حرکت خود را لابه‌لای اتومبیل‌های دیگر پیدا ‌کنند. این وسایل نقلیه‌ی سبک راهی برای دور زدن چالش همیشگی ترافیک بوده‌اند. البته که استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی همیشه جزء بهترین راهکارهای موجود بوده است.
به‌هر‌حال قدرت مانور و حرکت موتورسیکلت یا مقرون‌به‌صرفه بودن این وسایل نسبت به خودروها باعث شده است که هر روز بر تعداد این نوع از وسایل نقلیه در خیابان‌های شهر افزوده گردد. اگر اکنون به هر دلیلی صاحب یک موتورسیکلت هستید، به چند توصیه‌ی پلیس توجه کنید تا از این همراه همیشگی در مسیرهای صعب‌العبور خیابان‌ها به درستی محافظت نمایید.

توصیه‌های پلیس آگاهی نیروی انتظامی برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

در هنگام خرید موتورسیکلت به سند و مدرک معتبر (سند مالکیت) آن توجه کنید.
اصول امنیتی را در هنگام رها کردن موتورسیکلت حتماً رعایت نمایید. مواردی نظیر استفاده از قفل و زنجیر و استفاده از ردیاب GPS بهترین محل پارک برای موتورسیکلت در پارکینگ یا سپردن آن به نگهبان خیابان است. رها کردن موتورسیکلت در معابر عمومی برای سارقان وسوسه برانگیز است. 

توصیه های پلیس جهت جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

چرا ردیاب موتورسیکلت ابزاری ضروری برای موتورسیکلت‌ها هستند؟

دستگاه‌ ردیاب ابزاری کوچک است که امروزه از پیشرفته‌ترین ابزار ضد‌سرقت وسایل نقلیه محسوب می‌شود. دستگاه جی‌پی‌اس قابلیت‌هایی دارد که تاکنون هیچ‌یک از دستگاه‌های دزدگیر خودرو نداشته‌اند. این دستگاه‌ها ابزاری برای ردیابی و بازیابی وسیله‌ی نقلیه محسوب می‌شوند. هیچ‌یک از دزدگیرها تاکنون وسیله‌ای برای بازیابی نبوده‌اند ولی ردیاب GPS از طریق ارتباط با سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای قابلیت ردیابی وسایل مسروقه را دارد.
بنا به گفته‌ی نیروی انتظامی ایران، 93 درصد از جرائم به سرقت مربوط می‌شود و از آنجایی که سیستم امنیتی موتورسیکلت‌ها از همان زمان تولید در کارخانه‌ها نقص دارد، به سرقت بردن آن‌ها چندان کار دشواری برای سارقان نیست و هر ساله بخش بالایی از جرائم به سرقت موتورسیکلت مربوط می‌شود.

ردیاب موتورسیکلت

با ردیاب GPS چگونه مانع سرقت موتورسیکلت خواهیم شد؟

همان‌طور که گفته شد دستگاه ردیاب  GPSیک قطعه‌ی کوچک است که در قسمتی از موتورسیکلت به‌طور پنهانی نصب می‌شود. بنابراین سارق زمان قطع سیم سوئیچ و اقدام جهت روشن و حرکت دادن آن، متوجه دستگاه ردیاب نخواهد شد. در این لحظه با قطع برق موتورسیکلت، یک پیغام هشدار به صاحب موتورسیکلت فرستاده می‌شود. با این وجود اگر سارق باز هم موفق به سرقت شود، صاحب موتورسیکلت مسیر آن را از طریق تلفن‌همراه هوشمند خود ردیابی می‌کند. 
برای خرید ردیاب ضد‌سرقت موتورسیکلت باید به چه ویژگی‌هایی دستگاه GPS توجه نمایید:

  • دارا بودن هشدار قطع برق
  • هشدار روشن شدن موتورسیکلت
  • هشدار خروج از محدوده‌ی جغرافیایی از قبل تعیین شده
  • بررسی محل توقف و سرعت وسیله‌ی نقلیه
  • قابلیت خاموش کردن موتورسیکلت از فاصله‌ی دور
  • ردیابی مسیر حرکت
  • ردیابی آنلاین از طریق مشاهده مسیر لحظه‌ای موتورسیکلت

معمولاً افرادی که برای رفت‌وآمدهای‌شان وسیله‌ای مانند موتورسیکلت را انتخاب کرده‌اند مشغله‌ی فکری زیاد و زمان اندکی دارند و همین امر موجب عدم رعایت برخی از نکات امنیتی و به‌کار بردن درست ابزار ضد‌سرقت می‌شود. 
یکی دیگر از مسائل مورد توجه صاحبان موتورسیکلت صرف هزینه‌ی کم برای دستگاه‌‌های ضدسرقت است. آن‌ها می‌خواهند با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه دستگاهی باکیفیت خریداری نمایند. تحقیق درباره‌ی دستگاه‌های ردیاب وایزر موجود در بازار به این افراد کمک می‌نماید تا انتخاب درستی داشته باشند. تیم فروش وایزر نیز برای راهنمایی خرید بهترین ردیاب GPS موتورسیکلت همیشه در دسترس هستند.

نکات ضروری در انتخاب دستگاه GPS موتورسیکلت

  • دقت فرمایید که اپلیکیشن دستگاه ردیاب GPS به روی سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل استفاده باشد.
  • دستگاه GPS در ایران پشتیبانی شود و تیم پشتیبانی قوی داشته باشد.
  • اپلیکیشن آن دارای محیط کاربری ساده و آسان باشد.
  • توانایی دانلود اپلیکیشن به‌طور رایگان وجود داشته باشد.
  • دقت دستگاه ردیاب GPS بالا باشد و اطلاعات را با کمترین خطا نسبت به محل موتورسیکلت نمایش دهد.
  • دستگاه GPS دارای باطری داخلی باشد که در صورت قطع برق موتورسیکلت، قابلیت ردیابی آن همواره امکان‌پذیر باشد.

انتخاب دستگاه GPS موتورسیکلت

معرفی ردیاب موتورسیکلت وایزر

ردیاب موتورسیکلت وایزر در هر مکانی چه داخل و چه خارج از محدوده‌ی شهر قابل استفاده است. 
با ارسال درخواست به دستگاه ردیاب GPS موتورسیکلت در اپلیکیشن وایزر (سرو)، اطلاعات مکانی و نحوه‌ی حرکت و سرعت موتورسیکلت از طریق تلفن‌همراه قابل مشاهده خواهد بود. 
6 دلیل که نشان می‌دهد ردیاب موتورسیکلت وایزر ابزاری ارزشمند برای مصرف‌کننده است:

  • ردیاب وایزر دقت بالایی در شناسایی مکان وسیله‌ی نقلیه دارد.
  • وایزر دارای دستگاه‌هایی مدرن و مطابق استانداردهای جهانی است.
  • با توجه به سیاست‌های مالی تیم وایزر، قیمت این محصولات با حداقل قیمت ارائه می‌شود.
  • تیم پشتیبانی وایزر همیشه حتی سال‌ها پس از فروش و نصب دستگاه، شما را در لحظات نگران‌کننده‌ی سرقت راهنمایی و حمایت می‌نماید.
  • محصولات وایزر از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و این امر از تجربه‌ی مثبت دارندگان این دستگاه مشخص است. 
  • دستگاه‌های ردیاب وایزر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه وایزر

خودروی من به کدام کارکرد دستگاه GPS نیاز دارد

نیاز خودروی من به کدامین کارکرد جی پی اس است؟

کارکرد مفید جی پی اس

GPS تکنولوژی جدیدی است که کارکردهای متفاوتی داشته و با توجه به نیاز هر فرد مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. ما می‌‌خواهیم از کارکرد این تکنولوژی در خودروها صحبت کنیم. به‌‌ خاطر ظهور سیستم‌‌ موقعیت‌‌ یاب جهانی GPS تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل به‌‌ وجود آمد، به‌‌ طوری‌‌که هم‌‌ اکنون در دنیا و در کشور خودمان ایران، نیز از این سیستم استفاده می‌‌ گردد. مسئله‌‌ای که مطرح می‌‌ گردد آن است که با گذشت زمان در استفاده از امکانات مختلف GPS هنوز هم تعداد زیادی از صاحبان خودرو تفاوت بین دو قابلیت رهیاب و ردیاب جی‌‌پی‌‌اس خودرو را نمی‌‌ دانند. برخی از مردم فکر می‌‌ کنند که دستگاه‌‌ های GPS نصب شده در وسیله‌‌ ی نقلیه تنها یک مسیر‌‌یاب خودرو به هنگام رانندگی است که به راننده کمک می‌‌ کند تا بسیار ساده‌‌ تر از پیش به مقصد برسد. برخی نیز از رهیاب‌‌های GPS به اشتباه انتظار دارند مانند یک دستگاه ضد‌‌ سرقت عمل کند. در حقیقت صاحبان خودرو در هنگام خرید و استفاده از ردیاب‌‌ و رهیاب‌ دچار سردرگمی ‌می‌‌شوند. بنابر پرسش تعدادی از کاربران، تصمیم‌‌ گرفته‌‌ شد تا تفاوت اصلی این دو کارکرد GPS را توضیح دهیم. 

تفاوت بین ردیابی GPS و رهیابی (مسیریابی) GPS

باید بدانید که رهیابی و ردیابی دو نوع از کارکرد‌‌ متفاوت سیستم موقعیت‌‌ یاب جهانی GPS است که امروزه در خودروها و سایر وسایل نقلیه به شکل گسترده‌‌ ای استفاده می‌‌ شود. بنابراین قبل از هر چیز باید بدانید که چه نیازی دارید. برخی در جستجوی دستگاهی جهت مسیریابی هستند و عده‌‌ای دیگر می‌‌خواهند سیستم حفاظتی خودروی خود را تقویت و تکمیل کنند. این دو با یکدیگر متفاوت است. با ما همراه باشید تا تفاوت اصلی رهیاب و ردیاب را توضیح دهیم. 

ردیابی و مسیریابی جی پی اس

ویژگی و مزایای استفاده از سیستم‌‌های رهیابی جی پی اس (Navigation System)

یکی از تحولات عظیم استفاده از سیستم موقعیت‌‌یاب جهانی، کاربرد مسیر‌‌یاب یا نویگیشن است که به مرور زمان، برنامه‌‌‌ها و اپلیکیشن‌‌های مختلفی هم جهت سهولت و کاربرد بیشتر آن طراحی گردید. هر فرد، راننده‌‌ یا صاحب خودرو‌‌یی می‌‌تواند با نصب هر یک از این اپلیکیشن‌‌ها اطلاعاتی درباره‌‌ی موقعیت خود بر صفحه‌‌ی مانیتور یا گوشی‌‌های همراه دریافت نماید. این اپلیکیشن‌‌ها گا‌‌هاً دارای قابلیت‌‌هایی مانند اعلام هشدار پیچ، خطوط راه‌‌آهن، تقاطع‌ها، محل قرارگیری پلیس و غیره می‌‌باشند. همچنین سیستم‌‌های‌‌ رهیابی خودرو قادر هستند آخرین اطلاعات ترافیکی را دریافت کرده و در اختیار رانندگان بگذارند تا از موقعیت ترافیکی اطراف خود مطلع شوند. اپلیکیشن‌‌ ردیاب یا مسیر‌‌یابی به مرور زمان پیشرفته‌‌تر شده و قابلیت‌‌های خود را افزایش داده‌‌اند.
سیستم رهیاب که اخیراً بر تعدادی از خودروها نصب شده است، کارکردی مشابه مسیریابی تلفن‌های همراه دارد. دستگاه‌‌ رهیاب متشکل از یک مانیتور است که به سیستم ماهواره‌‌‌ای متصل شده و مسیر حرکت خودرو را تا مقصد نشان می‌‌دهد. رانندگان می‌‌توانند مسیر مورد نظر خود را بیابند و خود را از خیابان‌‌های شلوغ و پرترافیک رهایی بخشند. اکنون سیستم رهیاب یکی از آپشن‌‌های خودرو است و تولید‌کنندگان برای پیشرفته‌‌تر شدن خودروهای خود از این سیستم استفاده می‌‌کنند. اما سیستم ردیابی خودرو با رهیابی متفاوت است که در ادامه توضیح خواهیم داد. مدل‌‌های کمی از خودروهای جهان از زمان تولید به سیستم ردیابی مجهز هستند و البته هیچ یک از مدل‌‌های خودرو ایرانی از زمان تولید به سیستم ردیابی GPS مجهز نیست. 

بهترین عملکرد جی پی اس

ویژگی و مزایای استفاده از سیستم‌‌های ردیابی جی‌‌پی‌‌اس (Tracking System)

همان‌طور که گفتیم استفاده از سیستم ماهواره‌‌ای GPS تنها به مسیریابی محدود نمی‌‌شود، بلکه یک ویژگی جدید و منحصر‌‌به‌‌فرد آن ردیابی وسایل نقلیه است. به کمک سیستم‌‌های ردیابی جی‌‌پی‌‌اس، صاحب وسیله‌‌ی نقلیه از راه دور بر خودرو تسلط و مدیریت دارد. این همان بخش جالب سیستم‌‌های ماهواره‌‌ای است که به آن قابلیت ضدسرقت داده است. در حقیقت دستگاه کوچک نصب شده در وسیله‌‌ی نقلیه امکان ردیابی را به صاحب یا دارنده‌‌ی خودرو می‌‌دهد. از این دستگاه‌‌های کوچک ضدسرقت می‌‌توان در همه‌‌ی خودروهای شخصی، شرکتی، موتورسیکلت‌‌ها و حتی کانتینر‌‌ها استفاده نمود. 
دستگاه‌‌ ردیاب GPS جهت هدفی خاص و بنابر نیاز کاربر با مجموعه‌‌ای از ویژگی‌‌ها برنامه‌‌ریزی می‌‌شود. هدف کلی آن در ارائه اطلاعات مکانی، جهت و سرعت وسیله‌‌ی نقلیه است. این داده‌‌ها و اطلاعات را می‌‌توان در حالت آنلاین یا آفلاین و در طول یک دوره‌‌ی زمانی جمع‌‌آوری نمود. با چنین قابلیتی هیچ وسیله‌‌ی نقلیه‌‌ای خارج از دسترس صاحب آن قرار نمی‌‌گیرد و اگر سرقت شود، امکان بازیابی دارد. 

سامانه‌‌ی ردیابی آنلاین GPS چگونه کار می‌‌کند؟

با استفاده از سامانه‌‌ی ردیابی آنلاین GPS می‌‌توان به عنوان صاحب خودرو اطلاعات دقیق و لحظه‌‌ای خودرو را دریافت کرد. این اطلاعات به‌‌‌صورت بی‌‌سیم و از طریق اینترنت منتقل می‌‌شود. اما چرا به آن سامانه‌‌ی آنلاین و لحظه‌‌ای می‌‌گویند؟ چون وقایع و رخدادها را در همان لحظه که اتفاق می‌‌افتد دریافت و انتقال می‌‌دهد. رد‌‌یا‌‌ب خودرو که به‌‌صورت آنلاین کار می‌‌کند با یک سیم‌‌کارت فعال شده و اطلاعات را از طریق اینترنت به سامانه ارسال می‌‌کند و دارنده‌‌ی وسیله‌‌ی نقلیه این اطلاعات را از طریق اپلیکیشن خود دریافت می‌‌کند. 

ردیاب آنلاین جی پی اس

کارکرد دستگاه ردیاب GPS چیست؟

بنابراین اگر به دنبال تقویت سیستم امنیتی خودرو هستید باید یک دستگاه ردیاب یا  GPS Tracker تهیه و در قسمتی از خودرو پنهان کنید. شاید تاکنون با مورد سرقت مواجه نشده‌‌اید ولی جای آن دارد که به تدابیر لازم بیاندیشید. از آنجایی که بستر فروش قطعات دست دوم در ایران زیاد است، سارقان به خودروهای صفر و حتی کار‌‌کرده رحم نمی‌‌کنند. خودروهای ایرانی مدل‌‌های پراید، پژو و سمند بیشترین سرقت را دارند و نسبت به سایر خودروها به ردیاب GPS نیازمندتر هستند. ولی سرقت خودرو تنها به ایران محدود نمی‌‌شود و در همه‌‌ی جای دنیا اتفاق می‌‌افتد و این موضوع اهمیت دستگاه‌‌های ردیاب ماهواره‌ای GPS را پررنگ‌‌تر می‌‌کند. 

هر دو دستگاه ردیابی و مسیریابی GPS در کارکرد و وظایفی که دارند بسیار خوب  و کاربردی‌‌اند. نیاز شخصی هر کاربری مشخص می‌‌نماید که از کدام یک از این دو دستگاه استفاده نماید. با این حال این مطلب واضح است که هر دو کارکرد و قابلیت ردیابی و مسیریابی GPS در دنیای امروز جای خود را باز کرده‌‌اند و ماندگار هستند به‌‌طوری‌‌که نمی‌‌توان از منافع هیچ‌‌یک چشم پوشید. اکنون متوجه شده‌‌ایم که به کمک دستگاه رهیاب GPS می‌‌توان مسیر حرکت مناسب تا مقصد را به راحتی مشخص نماییم و درباره‌‌ی مسیرهای پیرامون خود آگاهانه‌‌تر تصمیم بگیریم. همچنین به کمک دستگاه‌ ضد‌‌سرقت ردیابی خودرو می‌‌توانیم به‌‌طور لحظه‌‌ای و در هر فاصله خودرو را ردیابی کنیم. اکنون شما می‌‌توانید بین دو کارکرد رهیاب و ردیاب GPS خودرو وایزر تفاوت قائل شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه وایزر