ردیاب خودرو این روزها موردتوجه کاربران بسیاری قرار گرفته است و افراد زیادی برای محافظت از ماشین خود و جلوگیری از سرقت آن، اقدام به خرید انواع جی پی اس خودرو می‌کنند. اما سؤالی که ممکن است برای بسیاری وجود داشته باشد این است که آیا نصب جی پی اس خودرو آسان است؟

همان‌طور که می‌دانید ردیاب‌های وایزر در ۳ نوع متنوع و با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود تولید می‌شوند. هر‌یک از موارد زیر جزو ردیاب‌های وایزر هستند:

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در مجموعة وایزر تهیه شده است، نحوة نصب جی پی اس خودرو را توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

نحوه نصب ردیاب خودرو

نحوه نصب ردیاب خودرو

مراحل نصب دستگاه ردیاب F150 روی وسیلة‌ نقلیه

ما در اینجا به طریقة نصب یکی از دستگاه‌های جی پی اس خودرو وایزر، یعنی ردیاب F150 پرداخته‌ایم و مراحل نصب آن را بازگو کرده‌ایم:

مرحلة اول: اتصال سیم اصلی به سوکت دستگاه (نحوة سیم‌کشی ردیاب خودرو)

جهت نصب دستگاه ردیاب F150 روی خودرو، ابتدا دستة سیم اصلی دستگاه را (در صورت صحت کامل سیم‌‌ها) به‌‌طور کامل درون سوکت دستگاه ردیاب وارد نمایید. بر بدنة هر سیم، برچسبی وجود دارد که نشان‌‌دهندة این است که به کدام سوکت وصل گردد.

سیم مشکی با برچسب (Line 14) GND و سیم قرمز با فیوز و برچسب (Line 15)12/24V و سیم نارنجی با برچسب (Line 13) ACC را به‌ترتیب به سر منفی و مثبت باتری خودرو و ACC پشت سوئیچ متصل نمایید.

مرحلة دوم: نحوة نصب کلید هشدار SOS دستگاه ردیاب

SOS یک علامت بین ‌المللی به معنی خطر و نیاز به دریافت کمک فوری است. در صورت آنکه می‌ خواهید کلید هشدار SOS را نصب و فعال نمایید، اکنون می ‌توانید کلید SOS را به‌وسیلة سیم مشکی متصل به آن، به دستة سیم اصلی (سیم مشکی و سفید کوتاه) متصل نمایید.

مرحلة سوم: طریقه و روش نصب رلة قطع برق دستگاه GPS

رله (Relay) برای قطع و وصل جریان برق به‌ کار می‌آید. از این کلید برای وسایل زیادی در منزل استفاده می‌‌شود؛ اما اتصال آن در دستگاه ردیاب خودرو جهت خاموش نمودن خودرو از راه دور است.

برای اتصال رلة قطع برق خودرو، سیم زرد (Line 9) Relay را به سیم تحریک رله (سیم ضخیم زرد رنگ) وصل کنید. همچنین سیم سفید رله را به سر مثبت باتری ۱۲ ولت و سیم سبز رله را نیز به خط استارت خودرو وصل کنید.

مرحلة چهارم: طریقة فعال‌سازی قابلیت هشدار باز شدن درب خودرو توسط دستگاه GPS

در مراحل نحوة فعال‌سازی جی پی اس خودرو، برای آنکه از باز شدن درب خودرو مطلع شوید، لازم است سیم سبز با خط باریک سفید Input Line 6 را به ورودی درب یا لادری خودرو وصل کنید.

مرحلة پنجم: نحوة فعال‌سازی قابلیت ارتباط صوتی

در مراحل فعال کردن جی پی اس خودرو، در صورت تمایل به استفاده از قابلیت ارتباط صوتی باید میکروفون (درصورت تمایل بلندگو) را نصب کنید. برای نصب میکروفون در خودرو باید فیش نری ۳/۵ میلی‌متری را به بدنة دستگاه وصل کنید. سپس سوکت دوسیمه (سیم‌های قهوه‌ای و مشکی) از این دسته‌سیم را به میکروفون (موجود در جعبة دستگاه) وصل کنید.

همچنین درصورت تمایل به نصب بلندگو، به‌‌طور جداگانه یک عدد بلندگو با فیش خروجی ۳/۵ میلی‌‌متری تهیه کرده و آن را به فیش مادگی ۳/۵ میلی‌متری (سیم‌های طوسی و مشکی) از این دسته‌سیم وصل کنید.

Y:\pouyan\seo\wizerco\Advertorial\1401\01.05\OK\1\2.png

مراحل نصب ردیاب F150 وایزر

مرحلة ششم: نحوة نصب کنترل‌کنندة قفل مرکزی دستگاه جی‌ پی‌ اس F150

قطعة کنترل‌‌کنندة قفل مرکزی برای صدور دستور به خودرو جهت قفل و باز کردن درب خودرو به ‌کار می‌رود. این ویژگی به راننده کمک می‌کند که در صورت سرقت خودرو، دستور قفل شدن درب‌‌ها را از راه دور به خودرو بدهد. در صورت تهیة ماژول کنترل‌‌کنندة قفل مرکزی، سیم زرد با خط باریک سفید با برچسب (Line 7)Output1 و سیم سفید‌ با خط‌ باریک قرمز (Line 8) Output2 مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

بعد از انجام مراحل بالا باید از فعال بودن GPRS سیم‌‌کارت مطمئن شوید و سپس روی دستگاه جی‌ پی‌ اس F100 قرار دهید و درنهایت ردیاب آماده است که به سامانة سرو وصل شود.

تیم وایزر در همة دستگاه‌هایی که به فروش می‌‌رساند دفترچة راهنمای نصب به زبان فارسی قرار داده است که علاوه بر توضیحات بالا، مراحل نصب دستگاه ردیاب را برای شما با تصاویر و دیاگرام ساده‌تر می‌کند.

Y:\pouyan\seo\wizerco\Advertorial\1401\01.05\OK\1\3.png

مراحل نصب ردیاب خودرو F150 وایزر

سخن پایانی

در این گزارش با طریقة نصب ردیاب جی پی اس خودرو آشنا شدید و متوجه شدید که کار آسانی است. با توجه به توضیحات داده‌شده، برای اینکه بتوانید ردیاب را بدون مشکل نصب کنید، پیشنهاد می‌دهیم این کار را به متخصصان مجموعه‌ای که از آن خریداری می‌کنید، بسپارید.

گروه وایزر با ارائة خدمات حرفه‌ای و باکیفیت‌ترین محصولات در کنار شما مشتریان گرامی است. از ویژگی‌ها و خصوصیات مجموعة وایزر می‌توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تیم پشتیبانی تمام‌وقت
  • دارای نمایندگی فعال در سراسر کشور
  • توسعة محصولات منطبق با نیاز مصرف‌کننده
  • دارای یک سال گارانتی برای کلیة محصولات
  • محصولات با کیفیت بالا و شایستة مصرف‌کنندة ایرانی
  • تیم فنی و خدمات پس از فروش مجرب با بیش از ۱۵ سال سابقة کار