امروزه گردشگری رونق زیادی پیدا کرده است و سفر کردن یکی از مهم‌ترین تفریحات افراد مختلف محسوب می‌شود. سفر به نقاط مختلف دنیا، مناطق بکر و دست‌نخورده، طبیعت‌گردی، بازدید از سواحل و جنگل‌ها و... فعالیت موردعلاقه میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا به شمار می‌رود.

اما با وجود لحظات لذت‌بخشی که سفر برای افراد رقم می‌زند، امنیت برای گردشگران اهمیت حیاتی دارد و باید قبل از سفر کردن، به‌ویژه زمانی که افراد قصد دارند به تنهایی عازم شهر یا منطقه‌ای شوند، تدابیر مختلفی برای این موضوع اندیشیده شود. یکی از این تدابیر استفاده از ردیاب است. در این مطلب به سراغ این موضوع رفته‌‌ایم و با شما درباره مزایا و کاربردهای ردیاب در حفظ امنیت گردشگران صحبت می‌کنیم. همراه ما در مجموعه جی پی اس وایزر باشید.

ردیاب برای گردشگران

ردیاب برای گردشگران

 

کاربرد ردیاب در حمل و نقل

این روزها دستگاه‌های ردیاب دارای تنوع زیادی هستند. این دستگاه‌ها بنا به نوع کارایی که دارند، در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند. همانگونه که گفتیم یکی از کاربردهای مهم دستگاه‌های ردیاب در صنعت گردشگری است. بالا بردن امنیت سفر با استفاده از ردیاب جی پی اس، تجربه یک سفر زیبا و آرام‌بخش را برای افراد ایجاد می‌کند. یکی از کاربردهای ردیاب برای مسافران، استفاده از ردیاب خودرو برای افزایش امنیت وسایل نقلیه‌ است.

استفاده از ردیاب خودرو نه تنها امنیت بالاتری را برای وسایل نقلیه گردشگران فراهم می‌کند، بلکه با استفاده از آن می‌توان بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد شناسایی کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف کمترین انرژی به مقصد موردنظر رسید.

ضمن اینکه بعضی از مقاصد گردشگری در مناطق کوهستانی قرار گرفته‌اند یا برای رسیدن به آن‌ها باید مسیر سختی را پیمود. در این زمان‌ها نیز ردیاب به کمک گردشگران می‌آید و به لطف ردیاب خودرو دیگر نیازی به نگرانی نیست، ردیاب خودرو ضمن مشخص کردن بهترین مسیر، تاریخچه سفرهای قبلی را در خود ذخیره می‌کند و در سفرهای بعدی نیز می‌توان از آن استفاده بهینه کرد.

با این کار حتی در بخشی از هزینه‌های سفر هم صرفه‌جویی خواهد شد. با این تفاسیر، استفاده از دستگاه‌ ردیاب در وسایل نقلیه، حس ایمنی و امنیت خاطر را برای گردشگران به همراه می‌آورد و تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را از سفر به مناطق مختلف برای آن‌ها رقم می‌زند.

کاربرد ردیاب در حمل و نقل

کاربرد ردیاب در حمل و نقل

 

رصد لحظه‌ای مسیر مسافران توسط شرکت گردشگری

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه‌های ردیاب در سفرها، امکان بررسی لحظه‌ای مسیر رفت‌و‌آمد وسیله نقلیه توسط شرکت‌هایی است که مجری تورهای گردشگری هستند. فرض کنید در مسیر رفت یا برگشت از سفر، وسیله نقلیه مسافران با مشکل فنی مواجه شود که نیاز به تعمیر و بررسی‌ دارد.

آژانس گردشگری موردنظر با مشاهده توقف یا تغییر مسیر به‎وجود‎آمده، پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آورد و در صورت نیاز نیروهای امدادی را هر چه سریع‌تر به موقعیت مسافران اعزام می‌کند. تمام این امکانات در نهایت باعث می‌شود که گردشگران در سفر خود حس امنیت و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند.

 

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب کشتی

ردیاب کوهنوردی

ردیاب‌های شخصی برای سفر و گردشگری

بعضی از افراد که علاقه زیادی به سفر و گردشگری دارند و تنها سفر می‌کنند، می‌توانند با تهیه یک دستگاه ردیاب شخصی که به راحتی در جیب، کوله‌پشتی یا چمدان قرار می‌گیرد، امنیت سفر خود را افزایش داده و خیال اطرافیان‌شان را نیز از تنها سفر کردن خود راحت‌تر کنند. این دستگاه‌ها از طریق یک نرم افزار موبایلی قابل ردیابی هستند و اشخاصی که به آن دسترسی دارند، می‌توانند به راحتی از موقعیت جغرافیایی مسافران اطلاع داشته باشند.

حتی در بسیاری از تورهای گردشگری دیده می‌شود که بعضی افراد، از ردیاب جی پی اس برای اطلاع خانواده یا دوستان خود استفاده می‌کنند که حس امنیت فوق‌العاده‌ای را برای مسافران و خانواده‌های آن‌ها فراهم می‌کند.

ردیاب های شخصی برای سفر و گردشگری

ردیاب های شخصی برای سفر و گردشگری

 

مزایای دستگاه ردیاب در سفرهای خانوادگی

به احتمال زیاد در بعضی از سفرهای خانوادگی یا جمعی، کودکان و افراد سالمند هم حضور دارند. این افراد ممکن است به دلایل مختلف (خرید، غذا خوردن، پیاده روی، هیجانات کودکانه و...) از جمع جدا شوند. در بسیاری از مواقع مشاهده شده که افراد سالخورده یا کودکانی که از جمع یا خانواده جدا شده‌اند، مسیر برگشت را به خاطر نمی‌آورند.

در این شرایط، به همراه داشتن دستگاه ردیاب شخصی، می‌تواند به این افراد و خانواده آن‌ها حس امنیت بدهد. با به همراه داشتن ردیاب شخصی در مسافرت‌ها، دیگر نیازی نیست که نگران گم شدن یا فاصله گرفتن کودکان یا افراد سالخورده و کم‌توان از جمع باشید.

کاربرد ردیاب برای افزایش امنیت کیف و چمدان‌ها در سفر

یکی از دغدغه‌های بسیار مهم افراد در زمان سفر، گم شدن یا دزدیده شدن کیف یا چمدان‌ها است. ممکن است شما هم این اتفاق تلخ را تجربه کرده باشید. اوج بد بودن این شرایط در سفرهای خارجی مشاهده می‌شود که در صورت گم شدن چمدان یا کوله‌پشتی، مسافران ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوند.

اما موقعیت مشابهی را تصور کنید که کیف یا چمدان شما به ردیاب جی پی اس مجهز شده باشد. در این شرایط ردیاب‌ به راحتی موقعیت کیف یا کوله‌پشتی گم‌شده را به دستگاه موبایل شما ارسال می‌کند. در این لحظه فقط کافی است به موقعیت نمایش داده شده در نقشه موبایل خود مراجعه کنید.

نقش ردیاب‌ها در سفرهای آفرودی با دوستان یا تور

خرابی خودروها و گم شدن در دل کویر یا جنگل یکی از نگرانی‌های اولیه در سفرهای آفرودی محسوب می‌شود. با این که احتمال رخ دادن این اتفاقات بسیار کم است اما عقل سالم همیشه شرط می‌کند که حواس‌مان به ایمنی باشد.

موقعیتی را فرض کنید که در دل کویر یا جنگل مشغول تفریح و تجربه آفرود‌سواری هستید و بنا به هر دلیلی از موقعیت تعیین شده خارج شده و مسیر برگشت را نمی‌شناسید! در این نوع از سفرها همیشه گفته می‌شود که بهتر است از دستگاه‌های ردیاب استفاده کرد. متأسفانه بعضی از افراد و خانواده‌ها در این زمینه تجربه‌های تلخی دارند که با استفاده از ردیاب جی پی اس هیچ وقت این اتفاقات رخ نمی‌داد.

بنابراین در این سفر هیجان‌انگیز نیز استفاده از ردیاب جی پی اس می‌تواند امنیت سفر را افزایش دهد. ضمن اینکه با توجه به اهمیت سالم بودن خودرو و نداشتن نقص فنی، ردیاب خودرو در این زمینه نیز می‌تواند به گردشگران کمک کند.

نقش ردیاب در سفر آفرودی یا تور

نقش ردیاب در سفر آفرودی یا تور

 

مزایای ردیاب شخصی برای گردشگران خارجی در ایران

همان‌طور که می‌دانید، جذب توریست و مسافران خارجی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و از جنبه‌های اقتصادی هم کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد کرد. این روزها شرکت‌ها و مؤسسات زیادی برای مسافران خارجی و جذب توریست در ایران فعالیت می‌کنند.

معمولاً بین این شرکت‌ها رقابت‌هایی وجود دارد که بعضی امکانات و خدمات، این شرکت‌ها را متمایز می‌کند. استفاده از دستگاه‌های ردیاب برای مسافران خارجی در صورت تمایل آن‌ها می‌تواند امنیت بیشتری را برای گردشگران به ارمغان آورد.

سخن آخر

در این مطلب به مزایا و کاربردهای ردیاب در حفظ امنیت گردشگران پرداختیم. به احتمال زیاد ضرب المثل "پیشگیری بهتر از درمان است" را بارها شنیده‌اید. این مثال در صنعت گردشگری و خلق تجربه‌های جذاب در سفرهای خانوادگی، دوستانه و تورهای گردشگری هم صادق است. ممکن است در سفرها و گردش‌های مختلف اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی رخ دهد که می‌توان قبل از سفر برای آن‌ها آماده بود.

یکی از این اقدامات مهم و کلیدی، تهیه دستگاه‌های ردیاب است. این دستگاه‌ها کاربردهای مختلفی دارند و در افزایش امنیت وسایل نقلیه، اشخاص و وسایل مسافران مانند کوله‌پشتی و چمدان‌ها کاربرد‌های بسیار زیادی خواهند داشت.