ردیاب خودرو یکی از وسایل امنیتی مهم این روزها برای هر نوع خودرویی می‌باشد که می‌تواند ماشین شما در برابر خطر سارقین حفظ کند. با روی کار آمدن ردیاب جی پی اس در انواع مختلف افراد بسیاری هستند که برای خرید این محصول به دلیل تنوع زیاد مدل‌های موجود در بازار دچار سردرگمی می‌شوند.

 

انتخاب و خرید انواع ردیاب خودرو به عوامل و پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. در این گزارش با کارشناسان ما در مجموعه ردیاب جی پی اس وایزر همراه باشید تا شما عزیزان را با انتخاب ردیاب بر اساس نوع خودرو و فاکتورهایی که به هنگام خرید جی پی اس مهم هستند، بیشتر آشنا کنیم.

مختصری درباره ردیاب خودرو و نحوه کار آن

بیایید تعریف ردیاب جی پی اس را با سرواژه GPS شروع کنیم که مخفف عبارت Global Positioning System یا سیستم موقعیت‌یابی جهانی است. این سیستم شامل شبکه‌ای از ماهواره‌هاست که به دور زمین می‌چرخند و اطلاعات لازم را به دستگاه‌هایی روی زمین می‌فرستند که می‌توانند به تعیین مکان دقیق یک شی یا یک شخص کمک کنند.

فناوری GPS که در ابتدا در دهه 1960 برای کاربردهای نظامی ایجاد شد، سرانجام در سال 1983 برای استفاده عمومی در دسترس قرار گرفت و با گذشت زمان توسعه یافت. این روزها GPS کاربردهای مختلفی دارد و علاوه بر استفاده از آن در کاربردهای نظامی، برای موقعیت‌یابی و افزایش ایمنی خودروها، کودکان، سالمندان، حیوانات و اشیا قیمتی نیز استفاده می‌شود. ردیابی از طریق GPS به یک دستگاه به نام ردیاب نیاز دارد که داخل یک وسیله ‌نقلیه یا روی یک شی نصب و یا توسط یک فرد یا حیوان پوشیده می‌شود.

چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنم؟

بسیار خوب! اکنون که با ردیاب جی پی اس و نحوه‌ کار آن آشنا شدیم، بیایید با مزایا و کاربردهای ردیاب آشنا شویم. در زیر به مهم‌ترین دلایل استفاده از ردیاب خودرو اشاره می‌کنیم:

1– به کمک ردیاب همیشه از موقعیت دقیق ماشین خود اطلاع دارید

ردیابی لحظه‌ای خودرو این امکان را برای صاحب خودرو فراهم می‌کند تا در صورتی که ماشین او به سرقت رفت، بتواند آن را به‌راحتی بیابد. البته ردیابی لحظه‌ای فقط مربوط به سرقت خودرو نیست؛ بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل از این ویژگی ردیاب برای نظارت بر ناوگان خود استفاده می‌کنند. برای مثال، استفاده از ردیاب برای پیک‌موتوری‌ها هم به مشتری و هم به مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد تا مطمئن شود که محموله چه زمانی دریافت خواهد شد.

دلایل استفاده از ردیاب خودرو
دلایل استفاده از ردیاب خودرو

2– به کمک ردیاب خودرو می‌توانید ماشینتان را از راه دور خاموش کنید

یکی از ویژگی‌های بهترین ردیاب خودرو این است که اگر ماشین به سرقت برود، صاحب خودرو می‌تواند با استفاده از ردیاب، ماشین را از راه دور خاموش کند.

3– اگر در جادّه به تنهایی رانندگی می‌کنید، ردیاب امنیت شما را تضمین می‌کند

اگر بخش زیادی از زمانتان در طول روز به رانندگی در جادّه‌ها اختصاص دارد یا از جمله رانندگانی هستید که مسافرانی را در جادّه‌های پرپیچ و خم جابه‌جا می‌کنید، قطعاً یکی از دغدغه‌هایتان امنیت در طول سفر در جادّه‌ها است. با نصب ردیاب می‌توانید آسودگی خاطر بیشتری داشته باشید.

این ویژگی ردیاب به‌خصوص برای شرکت‌های حمل‌ونقل کاربردی است. مدیر ناوگان با بررسی موقعیت لحظه‌ای خودرو و همچنین سرعت و مسیر حرکت از طبیعی بودن شرایط اطمینان حاصل می‌کند. علاوه بر این، برخی از ردیاب‌ها مجهز به دکمه‌ SOS یا دکمه‌ اعلام شرایط اضطراری هستند و راننده می‌تواند در صورت بروز هرگونه مشکل در طول مسیر، دکمه را فشار دهد تا ردیاب به شماره‌های از پیش تعریف شده در اپلیکیشن، هشداری برای کمک‌رسانی سریع به همراه موقعیت مکانی شما ارسال کند.

چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنیم
چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنیم

4– اگر مدیریت ناوگان وسایل نقلیه را برعهده دارید، وجود ردیاب خودرو ضروری است

برخی از مشاغل بدون وجود ردیاب، کار بسیار دشوار و شاید غیرممکنی را پیش رو دارند. یکی از این مشاغل، مدیریت ناوگان است. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که چندین خودرو در اختیار دارند و کسب‌وکار آن‌ها خدمات‌رسانی است، حتماً باید از ردیاب خودرو روی ناوگان خود استفاده کنند. ردیاب برای مدیران ناوگان امکانات زیر را فراهم می‌کند:

 
  • نظارت بر موقعیت خودروها به صورت آنی و لحظه‌ای؛
  • جلوگیری از سرقت وسیله نقلیه؛
  • نظارت بر رفتار راننده حین حرکت؛
  • کمک‌رسانی فوری در صورت وقوع مشکل؛
  • کاهش میزان مصرف سوخت؛
  • افزایش بهره‌وری رانندگان؛
  • زمان‌بندی حرکت خودروها؛
  • آشنایی با انواع ردیاب خودرو.

ردیاب‌ها از نظر نوع ارسال اطلاعات و نحوه اتصال به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که دو دسته‌بندی کلی آن عبارت است از:

  • ردیاب آفلاین خودرو
  • ردیاب آنلاین خودرو

در ادامه به این دو نوع ردیاب خودرو می‌پردازیم:

1– ردیاب آفلاین خودرو

این نوع ردیاب، بدون نیاز به اینترنت کار می‌کند و نحوه‌ کار آن به این صورت است که اطلاعات را به‌طور کامل در حافظه داخلی خود ذخیره می‌کند و بعد از آن که دسترسی به سرور فراهم شد، اطلاعات ذخیره شده توسط ردیاب، از طریق Wi-Fi یا شبکه مخابراتی سلولی به سرور منتقل می‌شود. این نوع ردیاب‌ها با توجه به ظرفیت ذخیره‌سازی معمولاً اطلاعات را بین 7 تا 60 روز ذخیره می‌کنند.

2– ردیاب آنلاین خودرو

 

ردیاب آنلاین یا برخط ردیابی است که همیشه به سرور متصل است و به همین دلیل اطلاعات را به صورت لحظه‌ای به سرور انتقال می‌دهد و راننده یا مدیر ناوگان می‌تواند در هر لحظه از وضعیت خودرو باخبر شود. ردیاب‌های آنلاین خود به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

ردیاب‌های سیمی که منبع تغذیه آن‌ها برق خودرو است. این ردیاب‌ها به‌خصوص برای خودروها قدیمی که درگاه OBDII ندارند، قابل استفاده است.

ردیاب‌های بی‌سیم که منبع تغذیه آن‌ها باتری است و با نام‌های ردیاب‌های مغناطیسی و آهنربایی هم شناخته می‌شوند. این ردیاب‌ها نصب بسیار آسانی دارند و برای انواع خودرو قابل استفاده هستند.

انواع ردیاب خودرو و عملکرد هر یک
انواع ردیاب خودرو و عملکرد هر یک

معیارهای مهم در انتخاب ردیاب خودرو

تا اینجا با ردیاب و کاربردهای آن آشنا شدیم. اما آیا همین برای خرید ردیاب کافی است؟ خیر. زمانی که برای خرید ردیاب به بازار می‌روید یا سایت‌های اینترنتی فروش ردیاب خودرو را جست‌وجو می‌کنید، با انواع ردیاب خودرو از برندهای مختلف مواجه می‌شوید که شما را سردرگم می‌کنند. در ادامه به چند معیار برای خرید ردیاب اشاره می‌کنیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید بهترین را انتخاب کنید.

  • نوع خودرو و کاربری آن: اولین و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب ردیاب، در نظر گرفتن نوع خودرو، یعنی سبک بودن یا سنگین بودن خودرو است. ردیابی که برای کامیون استفاده می‌شود ممکن است برای خودروی سواری انتخاب مناسبی به حساب نیاید. ردیاب باید مناسب با نوع خودرو باشد تا اطلاعات را دقیق ارسال کند.
  • میزان دقت ردیاب: این معیار یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هنگام خرید ردیاب به آن توجه شود. دقت ردیاب هر چه بیشتر باشد، میزان خطای آن در نشان دادن موقعیت خودرو کمتر است.
  • باتری ردیاب: قوی بودن و عمر مناسب باتری در ردیاب‌های بی‌سیم خودرو اهمیت بالایی دارد. در هنگام خرید ردیابی را انتخاب کنید که باتری آن شارژدهی و ظرفیت بالایی دارد تا مدام نیاز به شارژ کردن آن پیدا نکنید.
  • ابعاد ردیاب: اندازه ردیاب باید به‌گونه‌ای باشد که بعد از نصب، قابل مشاهده نباشد و مخفی بماند.
  • امکانات ردیاب: امکانات جانبی که یک ردیاب ارائه می‌دهد نیز در زمان خرید اهمیت دارد. کافی است با توجه به نیازتان، ردیابی با امکانات مناسب انتخاب کنید. مثلاً داشتن امکان شنود یا مجهز بودن به دکمه SOS برای برخی از افراد ضروری تلقی می‌شود و برای برخی اهمیت ندارد.

انتخاب ردیاب خودروی وایزر بر اساس نوع خودرو

ردیاب‌های خودروی وایزر در 3 مدل

طراحی و تولید شده‌اند که هر سه به دلیل ابعاد کوچک و مناسب، قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین و موتورسیکلت را دارند. اگر صاحب خودروهای سواری، کامیون، اتوبوس، وانت، مینی‌بوس و یا حتی صاحب موتورسیکلت هستید، ردیاب‌های وایزر به دلیل ابعاد استاندارد و مناسب بهترین انتخاب برای تامین امنیت وسیله نقلیه‌تان محسوب می‌شوند. با ردیاب وایزر، خودروی خود را به امن‌ترین نقطه‌ روی زمین تبدیل کنید!

قیمت ردیاب b60 با ردیاب خودروی F150 و همین طور ردیاب جی پی اس F100 به دلیل ویژگی‌ها و کاربردهای متنوعی که هر یک دارند، متفاوت خواهد بود.

نحوه انتخاب ردیاب بر اساس نوع خودرو
نحوه انتخاب ردیاب بر اساس نوع خودرو

کلام پایانی

برای خرید ردیاب انواع خودرو باید دقت زیادی داشته باشید و با توجه به معیارهایی که در این مقاله ذکر کردیم، ردیاب مناسب را برای خودرویتان انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا ردیاب جی پی اس مناسب را بر اساس نوع خودرویتان و همچنین انتظاراتتان از ردیاب انتخاب کنید.

گروه وایزر (www.wizer.ir) با ارائه‌ خدمات حرفه‌ای و باکیفیت‌ترین محصولات در کنار شما مشتریان گرامی می‌باشد. از ویژگی‌ها و خصوصیات مجموعه وایزر می‌توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تیم پشتیبانی تمام وقت
  • دارای نمایندگی فعال در سراسر کشور
  • توسعه‌ محصولات منطبق با نیاز مصرف‌کننده
  • دارای یک سال گارانتی برای کلیه‌ محصولات
  • محصولات با کیفیت بالا و شایسته‌ مصرف‌کننده‌ ایرانی
  • تیم فنی و خدمات پس از فروش مجرب با بیش از 15 سال سابقه